İDOBÜS Hakkında İDO ve ULUSOY Hak. Şikayet

Sayın İDO Yetkilisi,

13.04.2012 Cuma günü saat 21.00 deki İDOBÜS seferiyle İstanbul’dan İzmir’e, 15.04.2012 Pazar günü saat 16.00 daki İDOBÜS seferiyle de İzmir’den İstanbul’a seyahat ettim. Öncelikle ilk defa kullandığım bu hizmetin düşünce olarak çok güzel ama işletme yönünden çok kötü olduğunu ve bir daha kesinlikle kullanmayacağımı ve çevremde İzmir’e gitmek için İDOBÜS düşünenlere de aynen bu şikayet yazımı okuyacağımı belirtmek isterim. 27 Nisan tarihine önceden aldığım biletleri de aşağıda sadığım sebeplerden dolayı iptal ettirdim. Hafta sonu yaptığım yolculuğumda gerek İDO tarafında gerekse ULUSOY tarafında yaşadığım sıkıntılar aşağıdaki gibidir.

İDO ile ilgili gördüğüm aksaklık ve şikayetlerim;

1-      Güvenlik zafiyeti çok yüksek. Kabataş’tan binerken X-ray cihazından geçiyorsunuz üstünüz aranıyor vs ama tam tersi olduğunda İzmir’den otobüse bindiğinizde otobüs sizi Mudanya’da deniz otobüsünün yanına kadar getiriyor. İzmir’den binerken zaten herhangi bir güvenlik yok, Mudanya’da otobüsten inip deniz otobüsüne binerken de herhangi bir güvenlik önlemi bulunmamakta. Stratejik bir noktada olan Mudanya iskelesinde böyle bir zafiyet olması sonucu hiçte güzel olmayan olaylar doğurabilir.

2-      2012 senesindeyiz ve teknolojinin bu denli yoğun kullanıldığı günümüzde Kabataş’ta bilet kontrolü isim soyisimlerin yazılı olduğu 5 – 6  sayfalık kağıtların içinden arayarak yapılıyor. Buda hem zaman kaybı ve güvensiz bir işlem. Benim adımı söyleyen başka biriside çok rahatlıkla binebilir. Kimlik kontrolü vs hiçbir şey yapılmıyor.

3-      Deniz otobüsünde bagaj kısmında bagajımızı verirken bizlere bagaj teslim ettiğimize dair herhangi bir kağıt, etiket vs hiçbir şey verilmedi. Yolculuk sonunda “HAYIR SİZİN BAGAJINIZ YOK” dediklerinde nasıl savunabilirim bagajım olduğunu?

4-      İDO bu hizmetinde ortaklaşa çalıştığı otobüs firmalarıyla nasıl bir anlaşma yaptı bilmiyorum ama saat 21.00 de Kabataş’tan kalkan deniz otobüsü ve sonrasında binilen otobüs sabaha karşı saat 03:30 – 04:00 gibi İzmir otogarda oluyor ve o saatte taksiden başka bir ulaşım aracı bulunmuyor. Otobüs firmasına servis varmı diye sorduğumuzda da servis var ama İDOBÜS yolcuları yararlanamıyor cevabını aldım. Sebebini sorduğumda ise zaten 21TL ye bilet satıyoruz birde servis mi olacak gibi saçma ve ukala bir cevapla karşılaştım. Bununla ilgili olarak otobüs firmaları bu ısrarında diretiyorsa şirketiniz tarafında sefer saatlerinin ayarlanması en mantıklı olanı diye düşünüyorum. Ayrıca gene otobüs firmaları Mudanya İzmir arasındaki 5:00 saatlik yolu mola vermeden ve araç içinde bir tane ufak sudan başka ikram olmadan yapmaktadır. Bununda İDO nun yaptığı anlaşmadan kaynaklandığını düşünüyorum ve yanlış bir o kadarda İDO dan soğuma sebebi olarak görüyorum.

Sayın ULUSOY Turizm Yetkilisi

Öncelikle Türkiye’de düzgün çalışan otobüs firması dendiğinde aklıma gelen ilk 3 firmadan biriydi Ulusoy ama bu İDOBÜS yolculuğumda yaşadığım sıkıntılardan dolayı Ulusoy’un itibarı maalesef benim gözümde bitmiştir ve bundan sonra otobüsle yapacağım yolculuklarda firmanızın aklımın ucundan bile geçmeyeceğini belirtmek isterim. Yaptığım yolculuk sırasında gördüğüm aksilikler ve gayri ciddi personeliniz hakkındaki şikayetlerim aşağıdaki gibidir.

 

ULUSOY ile ilgili gördüğüm aksaklık ve şikayetlerim;

1-      13 Nisan 2012 Cuma günü akşam saat 21.00 de Kabataş’tan kalkan deniz otobüsü ve sonrasında binilen ve sözde firmanızın olduğu söylenen ama üzerinde firmanıza ait ufacık bir logodan başka bir şey bulunmayan otobüs sabaha karşı saat 03:30 – 04:00 gibi İzmir otogarda oluyor ve o saatte taksiden başka bir ulaşım aracı bulunmuyor. Firmanızın o günkü seferini yapan 35 AH 2404 plakalı aracın muavinine servis var mı diye sorduğumuzda da servis var ama İDOBÜS yolcuları yararlanamıyor cevabını aldım. Sebebini sorduğumda ise zaten 21TL ye bilet satıyoruz birde servis mi olacak gibi saçma ve ukala bir cevapla karşılaştım. Bu cevapla birlikte ne kadar ciddi çalıştığınız, daha doğrusu çalışamadığınızı anlamış oldum. Bahsettiğim plakalı aracın muavininin yol boyunca araç sürücüsüyle yaptığı sohbet sırasında yolculardan terbiyesizce bahsetmesi de cabası.

2-      Gerek Mudanya İzmir arasında gerekse İzmir Mudanya arasında otobüsle gidilen yaklaşık olarak 5 saatlik bir yol var ve bu yol boyunca bir tane ufak su haricinde herhangi bir ikram bulunmamakta. Bugün İstanbul İzmit arasındaki 2 saatlik yolda bile bir ikram veriliyor. Bu otobüslere binen kişilerin arasında çeşitli rahatsızlığı olan (şeker hastası gibi) insanların da olabileceğinin unutulmaması gerektiğini düşünmekteyim.

3-      Otobüslere binerken herhangi bir koltuk numarasına göre oturtulmuyor herkes kafasına göre istediği yerlere oturuyor. Buda düzensiz ve ciddiyetsiz bir hizmete dönüşüyor.

4-      15 Nisan 2012 Pazar günü akşamüstü saat 16:00 da İzmir otogardan Mudanya’ya hareket eden 34 UR 5079 plakalı aracınızla ilgili olarak ta 5 saatlik yolda sürücü insiyatifiyle 5 dakikalık mola verildi ama bu mola da insanlar ihtiyaç gidermeye mi gidecek yoksa herhangi bir ikram olmadığı için marketten yiyecek içecek bişeyler mi alacaklar.

5-      İkram konusunda yolcuya çay kahve vs bir şey verilmiyor ama araç içerisinde sürücü, muavin ve muhabbet için otobüse bindiğini düşündüğüm 3. bir şahıs çok rahatlıkla çay ve kahve içebiliyorlar yol boyunca. Bununla ilgili olarak çekmiş olduğum fotoğrafı da bir şekilde ulaştırmaya çalışıyor olacağım.

6-      İçerisinde 25 – 30 yolcunun bulunduğu otobüsünüzün sürücüsü yolun bir kısmında telefonu çaldığı için cevap verdi ve telefonla çok rahat bir şekilde konuştu. Bu sırada vites değiştirme işini muavin üstlendi. Bu konuyla ilgili olan fotoğraf da mevcut bulunmakta. İçerisinde bir sürü can taşıyan bunun sorumluluğunun bilincinde olması gereken bir kişi hele ki Ulusoy gibi bir firmayı temsilen sürüyorsa o aracı böyle bir hatayı ihmali nasıl yapar hala aklım alamıyor. Sürücü 5 dakika telefonla konuşacak diye benim hayatımı tehlikeye atmaya hakkı var mı acaba?

7-      Otobüslere binişte bagaj verirken bizden ne bir koltuk numarası soruyorlar (zaten herkes kafasına göre oturduğu için bu imkansız) nede bir etiket kağıt vs veriyorlar. Yolculuk sonunda hayır senin bagajın yoktu dense nasıl hak iddia edeceğim?

Tüm bu yaşadığım problemler ve can güvenliğimi düşünerek bir daha ne İDOBÜS ‘ü nede Ulusoy Firmasını seyahatlerimde tercih etmeyeceğimi ve bu şikayet metninin aynısını tüm tanıdıklarıma ve ileteceğimi bildirmek isterim.

   

İDOBÜS Hakkında İDO ve ULUSOY Hak. Şikayet” için 17 yorum

  1. Can bey. Bu yazdıklarınızın hemen hemen tamamı “low cost airline” gibi tasarlanmış bir seyahat kurgusu. Pegasusta ikram yoktur. Rynair’de koltuk numarası yoktur. Yine bu firmaların servisleri de yoktur. Sadece muavinin cevabı ve şoförün telefonla konuşması kabul edilemeyecek düzeyde bir durum. Tabi burda şunu sorgulamak lazım. Ulusoyun imajı bu iken böyle bir hizmette çözüm ortaklığı yapması son derece yanlıştır. Ulusoyun pazarı küçülüyor. Artık uçak varken kimse 10 saatlik yolu çekmiyor. Fiyatlar deseniz yakn zaten bir birine. Neyse. Hasılı. Low cost modeli karayoluna uyarlamışlar ama bu marka ve bu şartlarla olmaz. İyi işler.

  2. Can beyin eleştirilerine çok hak veriyorum.Keşke daha önce okumuş olsaydım.Aynı güzergahtan aynı saatlerde bu gece (2o nisan) kızım gelecek.İdobüs call center dan biriyle konuştuğumda ben de aynı yanıtı aldım.Ucuz fiat müşteriyi itşbarsızlaştırmak içinmidir?Bu fiatlamayı kendileri yaptılar . İzmir belediyesi 3,5 liraya havaalanından yolcu taşıyor.Bir servis ne idobüsü ne ulusoyu batırır ama müşteriye saygı meselesi.Ayrıca sabahın üçünde otogardan verilecek taxi parasını fiata eklemeyelim mi?Ya da ta mavişehirden otogara yolcu almaya gitmenin zahmetini hesaba katmayalım mı? iki çocuğu ve akrabaları İstanbulda olan bir aile olarak ilk duyduğumuzda harika bir uygulama demiştik malesef çok çabuk fiyasko çıktı.Çaydan kahveden geçtim kızım sağsalim gelsin bugece bir dahamı asla.İdobüs ve ulusoy ya çağdaş bir taşımacılıkta anlaşırlar düzelirler,yada kendilerine gülegüle.

    1. Öncelikle siteye gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim. Konu ido da ilgili birime iletildi basın danışmanı tolga bey de arayarak detaylı bilgi aldı ve en kısa zamanda daha iyi olacaklarını söyledi ve yazıda geçenlerin tamamını dikkate alacaklarını ve ilgili işlemleri yapacaklarını bildirdi.

  3. Can bey öncelikle sizden arkadaşım adına özür dilerim ben 34 ur 5079 plakalı aracın sabit kaptan yardımcısıyım bu fotoğrafta bulunan arkaşın iş haddine son verilmiştir.Ulusoy firmasının bir görevlisi olarak size durumu şöyle acıklayabilrim biz İDObüsün sisteminde bir nevi uçak sistemine benzeyen sistemle çalışıyoruz ikram hususunda idobüs ödenek ve talimatları ikram servisi olmayacak ve sadece su servisi yapılacak.Sözleşmemiz bu şekilde biz sadece taşımacı firmayız ve onların kurallarına göre seyahat imkanı sunmak zorundayız.Bagaj fişi konusuna gelince işte en büyük hata burada görevli arkadaşlarımızın sorumsuz tutumları olduğu için buna gerek duymuyorlar bide kaptanların emriyle bagaj fişi bağlamıyorlar.Ulusoy seyahat ve nakliyat limited şirketi olarak kendi seferlerimizde kabin içi hizmetlerimiz karayolları yolcu taşımacılığı sektörünün en iyisi bundan emin olabilirsiniz.Şehir içi servis konusuna gelince İDOBÜS firmasının bizimle yapmıs olduğu sözleşmesinde şehir içi servis konusu yer almamaktadır.Bir kaptanın cep telefonuyla konusmasını bende yanlış buluyorum.SAYGILARIMLA GALİP KÜÇÜKALİ …..

    1. Galip Bey Merhaba,
      Öncelikle belirtmeliyim ki bu yazıda yazılan şikayetler firmalar özelinde gözükse de aslında sistemin geneline yazılan bir yazıydı.Benim düşüncemde ULUSOY bu şartlarda böyle bir iş birliğine girip de kendi itibarını ve güvenilirliğini zedelememeliydi. Benim gözümde ne yazık ki diğer yolculuklarımda da ULUSOY firması geri plana düşmüştür. ULUSOY la seyahat etme planı olan tanıdıklarımı da şiddetle başka firmaları kullanmaları hususunda yönlendirdiğimi açıkça belirtiyorum. Bugün İDOBÜS seferlerinde yapılan kabul edilemeyecek bu hataların yarın normal seyahatlerde de olmayacağını kimse garanti edemez. Ayrıca ULUSOY firmasına e-posta ilede şikayetimi bildirmeme rağmen herhangi bir geri dönüş yapılmaması da firmaya olan güvenimi hepten bitirdi. Anladım ki şikayete ve eleştiriye gelemeyen bir firma ULUSOY. Ben özel olarak size gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Umarım firmanız ÇAĞDAŞ, SORUMLU, GÜVENLİ bir taşımacılık seviyesine ulaşabilir… Saygılarımla

      1. değerli kardeşim, can…

        izmir terminalinde, ulusoy’un servisine binilmesi yasakmış ve de kesin talimat verilmiş; ”idare bile etmeyin!” denerek…

        bence, ulusoy; idobus konseptini, bir tedarikçi olarak sabote ediyor, proje çöksün diye…

        1. Sayın BİRECİK,
          Eğer dediğiniz gibi ULUSOY Projeyi sabote etmek için yapıyorsa büyük bir hata yapıyor. Neden diyecek olursanız benim gözümde ULUSOY Firması en son yolculuğumdan sonra bitti. Bundan sonraki seyahatlerimde ne ULUSOY Firmasını kullanırım nede tanıdıklarıma kullandırırım.

  4. İDO ÖZELLEŞMEDİ TEKE-LLEŞTİ

    İdo özelleşmeyle birlikte vatandaşı ezen, aşağılayan,yok sayan bir tutum içine girmiştir. Özelleşmeyi yapan İstanbul Büyük Şehir belediyesi yaşananları yalnızca seyretmektedir.
    Vatandaşa hizmet anlayışı rafa kaldırılmış, haksız kazanç hızla yürürlüğe konmuştur.

    Yaşadıklarımdan birkaç örnek:

    1. İnternet sistemiyle bilet almak olanaksız. Nasıl daha çok para kazanabilirim?!!! sistemini yaratmaya yönelik bir sistem koymaya çalışmış; ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırmıştır.

    2. Fiyatlar Türkiye koşulları içinde anormal artmştır. Yenikapı’dan Bandırma’ ya 3 kişi otomobille bilet geçiş eğer 15 gün öncesinden almışsan 250 TL dir. Eğer gününde alırsan vay haline.

    3. Biletler ücretleri farklı olarak Pro, Eco, En Eco, Eco Plus ve Business ve
    Business Flex olarak 6 kategoriye ayrılmış. İmtiyazlı sınıflarla
    ortaçağ düzeni yaratılmaya çalışılmıştır.

    4. Koltuk seçimi yukarıdaki sınıflardan Pro ve Eco sınıflarına verilmemiş, seçimleri
    sistem yapmaktadır. Koltuk seçmek için bilet başı 2 tl daha vermek zorundasınız.

    5. Yalova’dan Yenikapı’ ya gelirken 90 yaşındaki annem ,65 yaşındaki eşim ve ben
    ayrı ayrı oturmak zorunda bırakıldık. Eğer sisteme 6 TL daha
    verseydik birlikte oturabilecektik. Yani ödediğimiz 106 TL ( bileti 10 gün önce
    almıştık) sistemin aç gözünü doyurmaya ne yazık ki yetmemişti.

    6. Alınan bileti iade etmek veya değiştirmek isterseniz “Allah düşürmesin” yandınız.
    Onbeş gün önce 206 TL ye aldığım bileti iki gün sonraya değiştirmek istedim. Çağrı
    Merkezi bu değişiklik için benden 36 TL daha istedi. Kabul ettim. İki gün sonra özel
    sebepten bu sefer tekrar 3 gün sonraya erteledim bu seferde 46 TL daha talep ettiler.
    İnanamadım. O anda yeni bilet alsam 210 TL ‘ye alacaktım. Oysa ben ertelemeler
    nedeniyle cezalandırılarak 288 tl ödemek zorunda bırakılıyordum. Biletimi önceki
    değil sonraki tarih için en az 10 gün önce değiştiriyorum. Bu durumda İdoyu zarara
    uğratmam söz konusu değil. İade edilen bileti daha yüksek fiyata satabilir. Üstelik çağrı
    merkezini aradığımda bana dinletilen iade ve değiştirme koşullarının yolcu için 2 TL,
    araç için 5 TL diyordu. Bunu söylediğimde o eskidendi “Sistem değişti.” Dediler.

    Ben artık diğer sıkıntıları yazmayı, başka İDOZEDELER’e bırakıyorum. Kendimi çok
    kötü hissediyorum. Vatandaşı bu haksızlıklara karşı ,

    HANGİ SİSTEM KORUYACAK?

    1. Sayın Özdemir,
      Yaptığınız bildirimlerden dolayı öncelikle teşekkür ediyorum ve yaşadığınız problemlerden dolayı geçmiş olsun diyorum.
      Problem yaşayan bir tek benim zannediyordum ama anlıyorum ki İDO gerçekten fena durumda.
      Tekrardan size geçmiş olsun. Umarım bir daha İDO ile seyahat etmek zorunda kalmazsınız…

  5. Sn.ilgili ido Yada idobüs özellestiginden bu yana ido ile seyehat rezillik bir durum oldu bilet fiyatları o kadar yükseldiki borsa gibi 10 dk önce baktığın fiyat aynı olmuyor ve görevliler bile o kadar saygisiz ve kabaları 29.06.2012 idobüs ile kabatastan Bursa’ya gitmek üzere yola çıktım esim benden önce gitmişti ve ben sadece 1 dk ile feribotu kaçırdım ve esim geldigimi söylesine rağmen oradaki (sorumlu)insanlar benim gelmiş olmama rağmen beklediler böyle bir terbiyesizlik olabilirim lütfen bu vatandaşı daha fazla mağdur etmeyin

  6. 08.07.2012 tarihine aldığım Bursa-İstanbul İdobüs seferini iptal etmem gerekti. 3 gün önce arayıp iptalini istememe rağmen müşteri temsilcisi iptal işleminin mümkün olmadığını söyledi, nedenini sorduğumda sadece prosedür böyle bahanesini öne sürüyorlar. İdobusün Bursa-İstanbul, İstanbul-Bursa seferleri hariç heryöne olan seferlerinde iptal işlemi olabiliyor ama bu seferlerde olamıyor, lütfen bunun mantıklı nedenini biri bana açıklasın zira müşteri temsilcisi bozuk plak gibi bana sadece prosedür prosedür diyip durdu. Vatandaşı mağdur etmek bu kadar kolay yani, yazıklar olsun İDO’ya. birdaha asla kullanmayacağım bu durumuda çevremdekilere anlatacağım, ayrıca tüketici hakları derneğinede şikayette bulunacağım.

  7. YASİN YÜCEL

    Ben istanbul – izmir gidiş dönüş biletimi iptal ettim bugün tam bir ay oldu.İadesini 7 iş günü içinde yapacaklarını söylediler.Defalarca aradım her aradığımda şikayet kaydı oluşturuyoruz ,size dönüş yapıcaz diyerek sürekli yalan yanlış sözlerle geçiştirdiler.Şuan hala parasını iade etmediler.İdobus’e inancım kalmadı call center çalışanları sürekli yalan konuşuyor size tavsiyem kesinlikle kullanmayın.Bizi kulanmaktann başka birşey yapmıyorlar.

  8. İşim gereği seyahat etmek zorunda kaldığım çok zamanlar oluyordu. Ve birçok firma ile seyahat ettim. Ulusoy hakkında söylediklerinize gerçekten şaşırmıyorum. Eskiden müşterisine özenli davranan bu firma son birkaç yıl içinde özensiz ve saygısız personelle, servis konusunda mantıksız sistemleriyle zaten kendini çok fazla belli ediyordu. Yolculuklarımdan 3 ünde arka arkaya personelin saygısızca konuşmalarına maruz kaldığım için Ulusoy ne yaparsa yapsın gözümde çok kötü bir firmadır. Markasına saygı duyan ilerlemek isteyen, personelini de özenle seçer. Varan, Kamil koç ve Metro otobüsleri ile Ulusoydan çok daha rahat ve güvenli seyahat etme şansınız oluyor. Deniz Otobüsleri eskiden uygun fiyata hızlı seyahat edebileceğimiz bir alternatifti. Deniz otobüslerine bu sistemi kim getirdiyse bence para dolu bir odaya kilitlenip orada terk edilmeli. Can Bey seyahatlerim için idobüsü araştırırken yazdıklarınızla karşılaştım. Evet belki yiyecek içecek ikramı olmayabilir bu fiyata fakat en azından bavullarınız numaralandırılabilirdi, vitesi muavinin değiştirmesi ise bizler açısından acaiyip fakat tam Ulusoy personellerine yakışacak davranışlar.Yaşadıklarınız için geçmiş olsun.

  9. İdobüs’ü ilk kez bu yaz köprüde çalışma olduğu için trafiğe yakalanmayayım diye kullandım. İstikamet İstanbul’dan İzmir’eydi, şahsen hiç memmun kalmadım. Şikayetlerimi maddeler halinde yazmak istiyorum…

    1- Feribotta ve otobüste bavullarınızı teslim alan görevli, karşılığında bavulun size ait olduğunu belirten bir fiş veya belge vermiyor, (yani bavullar allaha emanet)
    2- Şoför gereğinden fazla hız ve sollama yapıyor,
    3- Şoför ve muavin yolculuğun % 90’ını konuşarak geçirdi resmen,
    4- Muavine birşey sorduğumuzda ”ee hadi çabuk sor ne soruyorsan” tarzında bi surat ifadesiyle karşılaştık hep,
    5- Su dışında hiç bir şey verilmiyor, (bilet fiyatından olsa gerek)
    6- İnanmayacaksınız ama şoför, Manisa’dan İzmir’e kadar bir taraftan çekirdek çitleyip bir taraftan da direksiyon sallayarak otogara kadar götürdü bizi. İdobüs şirketinin diğer şoförleri de böyle midir, elbette değildir ama tam bir korku filmi gibiydi,
    7- Otogara geldiğimizde muavin bavulları fırlatırcasına indirmeye başladı, içinde kırılacak eşya olan bavul sahiplerinin vay haline.

    İdobüs kullanmanın güzel tarafı hızlı feribotun konforlu oluşuydu onun haricinde hiç bir şeyden memmun kalmadım hatta çok rahatsız oldum. Uzun lafın kısası Kabataş iskelesinden Bursa – Mudanya’ya gayet rahat gidilebilir fakat İzmir’e İdobüs’le gidecekler için şunları söyleyebilirim, aksiyon peşindeyseniz tam size göre ama ben iyi hizmet güler yüz beklerim diyorsanız kesinlikle önermem.

    Saygılarımla… :)

  10. Benım babam ulusoyda şöför bu soledıklerınız ıcın haklısınız ama ulusoyun patronlarıyla alakalı bu sızın bu anlattıgınız sorunların hepsı ulusoyun sahıs arabalarında kaynaklanıyo ulusoyun kendı bunyesındekı arabalarda bu durum sıkayetle cozuluyo ama sahıs arabasında yasadıgınız sorunu dınlemezler bıle call centerdkıler sorunu mudure ıletır ama mudur o sırada geyık yaptıgı ıcın unutur gecer sahıs otobuslerı parayla tutuluyo cunku yolcular onlar ıcın pek onemlı degıl

Gülsün Özdemir için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.