Özelleştirilen İDO mağdur etme makinesi mi?

Bugün internette gezerken gördüm medyatutkunu.com sitesinde gördüm İDO ile ilgili bir şikayet yazısı. Dedimki bir tek ben değilmişim demek ki İDO dan şikayetçi. medyatutkunu.com sitesinde yayınlanan metin aynen aşağıdaki gibidir. Daha öncede söyledim ben yandım biz yandık siz yanmayın İDO dan… Selamlar

Özelleştirildikten sonra inanlımaz şikayet artışı olan İDO ile ilgili bir yazı da bugün Asu Maro’dan geldi. Milliyet yazarı Maro İDO ile seyahat ederken yaşadıklarını veözelleştirildikten sonra İDO’nun nasıl para tuzağı kuran bir şirket görüntüsüne dönüşünü yaşadıklarıyla örnekleyerek yazdı.

DİKKAT, SiZiN DE BAŞINIZA GELEBiLiR!

İDO’yla seyahat edecekseniz her türlü sürprize hazır olmalısınız. Hem karşılığını vermediği bir şey için para alıyor, hem de hatasını düzeltmiyor

 

Rahşan Gülşan’ın, özelleştirilmiş İDO’nun ne büyük hayal kırıklığı olduğuna dair yazısını geç okudum maalesef. Olanlar olmuştu artık. Biletlerin pahalılığından, Fatih Altaylı’nın da yazdığı gibi, ‘otomobile ayrı şoföre ayrı bilet’ alınıyor oluşundan söz etmiş Rahşan. Bir de internet sitesinin berbatlığından… Hakikaten yemediler içmediler o siteyi değiştirdiler ve eskisini mumla aratan bir şeye dönüştürmeyi başardılar.

İşte Rahşan bu nedenle online bilet almayı başaramamış, keşke ben de yapamasaymışım. Önceki gün siteye girip 292 lira ödeyerek Yenikapı-Bandırma hattına, şoför dahil, dört kişilik bilet aldım. Koltuk seçimine geldi sıra, baktım pek az seçenek var, “Dolu herhalde” diye, bulduğum dört koltuğu seçtim. Bu arada, koltuğunuzu kendiniz seçmek istiyorsanız onun için de ekstra para ödüyorsunuz, aksi halde sistem nereyi takdir ederse oraya oturuyorsunuz. Her adımda ayrı para tuzağı.

Biraz sonra anladım ki, salonları ‘ekonomi-business’ diye ayırmışlar. İçime sinmedi, annemle seyahat ediyoruz, rahat edelim diye, farkını ödeyip business’tan alayım dedim. “Bu mönüden, satın aldığınız bilet üzerinde değişiklik yapabilirsiniz” dedikleri bir bölüm var, oraya girdim, business’ı seçtim, “110 lira fark kartınızdan tahsil edilecek” dedi, onayladım. Ve işlem bitti. Bir daha koltuk seçme hakkı tanımadan…

Baktım, hâlâ aynı koltuklarda görünüyoruz. Ekonomi sınıfındaki koltuklarda.
Müşteri hizmetlerini aradım bunun üzerine. Aldığım cevap şahaneydi: “Sistem bir kere koltuk seçilmesine izin veriyor”muş! Ee peki o 110 lirayı nasıl alıyor? Ne karşılığında? “Biletiniz business’tan görünüyor” diyor karşımdaki. “Evet ama koltuklarım ekonomide. Size bu anlaşılır geliyor mu?” diyorum, “İşlemi yapmadan önce bizi arasaydınız…” gibi bir şeyler söylüyor.. Nereden bileceğim ki ben sizin internet sitenizin insanı dolandırabileceğini? Çünkü bence bu dolandırıcılık, karşılığını vermediği bir şey için para alıyor benden. Ve yaptığı hatayı düzeltmiyor! Bana önerilen, bileti yüzde 15 ceza ödeyerek iptal ettirip yenisini almam ya da business parasıyla ekonomide seyahat etmem.

“Böyle bir şey nasıl olabilir?” diye ter ter tepindiğimden, “Dilerseniz şikayet kaydı oluşturalım” dediler, oluşturduk. Sonuç ne olacak bilmiyorum, bildiğim bu akla hayale gelecek bir şey değil. Dikkat edin, görünüşe göre İDO’yla seyahat edecekseniz her türlü sürprize hazır olmalısınız!

Alıntı – www.medyatutkunu.com

 

İDO nun hizmeti olan İDOBÜS ile ilgili daha önce yazdığım yazıya aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz…
http://cancubukcuoglu.com.tr/2012/04/17/idobus-hakkinda-ido-ve-ulusoy-hak-sikayet/

 

Özelleştirilen İDO mağdur etme makinesi mi?” için 2 yorum

  1. İBB duymasada Bursa Büyük Şehir Belediyesi bizleri duydu ve imdadımıza yetişti.Haksız para kazanan bu kuruluştan kurtardı bizleri, hafta önceden arıyorsun biletini iptal ettirmek için ama bilet iptali yapmıyorlar,sadece değişiklik yapıyorlar,ondada ödediğiniz paranın yarısını ceza olarak kesiyolar.haraç öder gibi para ödeyip zengin ediyoruz işte böyle zihniyetleri :)

    1. kesinlikle bursa Büyükşehir Belediyesi çok güzel bir iş yaptı. İnşallah devamı gelir ve başarılı olur…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.